top of page

וירוס הקורונה

וירוס הקורונה עולה יותר ויותר לכותרות ומעורר דאגה בקרב האנשים ככל שיש יותר נדבקים וככל שהוירוס מתפשט בעולם בעולם. אותו וירוס שהתגלה בבירת הוביי שבדרום סין הוא בעצם וירוס אלים שעובר באוויר ופוגע בעיקר בדרכי הנשימה העליונות.

אז לאילו תסמינים הוא גורם? כמה הוא באמת מסוכן? והאם אפשר לסייע, להקל דרך הרפואה הסינית?

אנסה לענות על כמה מהשאלות הללו במאמר.

על אף שארגון הבריאות העולמית הכריז על מצב חירום, כל העיניים היום נשואות לסין או ליתר דיוק לכיוון דרום סין, ששם נמצאת עיקר התחלואה שבגינה סין ממש מבוצרת וזאת על מנת לבלום ככל שניתן את התפשטות הקורונה וירוס ברחבי העולם

(לפחות עד שיפתחו חיסון).

איך פועל הוירוס בגוף האדם?

ראשית נסביר שוירוס הקורונה נקרא כך בגלל צורתו של הקורונה שזו משפחה של נגיפים הדומים לסארס, והשם קורונה ניתן ומאחר שמסביב לנגיף ישנם עיגולים קטנים דמויי כתר ומכאן שמו. הקורונה מצליח לחדור לתאי הגוף שם הוא דוגר ומתלבש על ה- D.N.A של האדם ומשתמש בו על מנת ליצור וירוסים חדשים.

איך נוצר וירוס הקורונה?

הוירוס מגיע מהעטלפים, עטלף הוא יונק שמצליח לשמור על חום גוף מאד גבוה ובגלל יכולת המעוף שלו. בכלל מרבית הוירוסים המסוכנים מגיעים מהעטלפים, דרך ההפרשות שלהם למשל על צמחים, עצים וכו׳, ומספיק שיד אדם תיגע בצמח כזה או אחר ומכאן מתחיל תהליך ויראלי. ההדבקה עוברת מאדם לאדם באמצעות ההפרשות שלנו למשל רסיסי רוק, התעטשויות, שיעול ונזלת.

כמה זמן מרגישים בתסמינים מרגע ההדבקות?

זמן הופעת התסמינים יגיעו בטווח של בין יומיים עד ארבע עשרה ימים מרגע ההדבקה הסימפטומים יכולים להתבטא ואז בעצם האדם יכול להדביק הלאה.

על פי כל הערכות של ארגון הבריאות העולמי, מרבית החולים הם מבוגרים וילדים הכי פחות נדבקים.

מבחינת הסימפטומים נראה בדרך כלל סימנים של מערכת הנשימה, כמו נזלת, כאבי גרון ואו שיעול, כאבי שרירים, כאבי ראש וחולשה. מבחינת הסיבוכים יתכן חום גבוה (יתכן גם חום לסירוגין), קושי נשימתי, דלקת ריאות ועד לזיהום במערכת הדם.

איך הרפואה הסינית מתייחסת לוירוס הקורונה?

הוירוס יוגדר כמחלת חיצון-קור.

הסבר: כשאדם שיש לו מערכת חיסון חלשה, וירוסים (ברפואה הסינית וירוס נקרא פתוגן), אז ברגע שהאדם חלש ופתוגן נכנס לגוף, הוא מתחיל לחולל מחלה מסויימת שמבטאת סימפטומים שונים. ככל שהמערכת החיסונית תהיה חלשה יותר, נראה ביטוי יותר חריף של תסמינים, להבדיל אדם עם מערכת החיסונית תהיה חזקה יותר, אותו פתוגן/וירוס יהדף החוצה דרך מערכות ההפרשה של הגוף ובעיקר דרך ההזעה ונקבוביות העור.

מעבר לדיקור, להנחיות התזונה השונות, הרפואה הסינית משתמשת בצמחי מרפא ופורמולות שונות על מנת לחזק את המערכת החיסונית. לחלק מהצמחים הללו יש יכולת אנטי ויראלית.

לסיכום אולי בשלב זה אין לנו בעולם פתרון קסם על מנת לפתור את בעיית וירוס הקורונה...

אבל גם במקרה זה, תמיד עדיף שהמערכת החיסונית תהיה חזקה עד כמה שניתן כדי להמנע מאפשרויות הדבקה.

לכל שאלה מוזמנים ליצור קשר

0547300811

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page