top of page

תרופות סבתא לחורף

החורף כאן ואיתו הגיעו ההתקררויות הנזלת, האף הסתום, הגרון הכואב, הדלקות, החום וכמובן השפעת. לרפואה הסינית יש המון מרקחות קסם שיכולות להקל על הליחה ועל השיעול הבלתי פוסק והנזלת, ובכלל לפני שרצים לכל הדקסמולים למינהם, ממליץ לנסות את תרופות הסבתא שהוכיחו את יעילותן במשך שנים, דור אחר דור שיסייעו לכולם. 1. חליטת ג'ינג'ר וקינמון: שילוב של שניהם כנגד בהתקררות הוא נפלא. הג'ינג'ר הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות והקינמון ידוע בתכונותיו המחממות. בזמן התקררות נקבוביות הגוף נסגרות על מנת להגן על הגוף מפני חדירה נוספת של רוח קרה או חיידיקים. בגוף נוצר מאבק בין המערכת החיסונית לבין ״ ההתקררות שכבר נגרמה״ בזמן הזה עלינו לייזע את הגוף ולהוציא את ההתקררות. אז איך עושים זאת עם הצמד הנפלא הזה? יש לחתוך בין 8-10 פרוסות ג׳ינג׳ר ולהוסיף ענפיפי קינמון או מקלות קינמון ואם אין, אז להוסיף קצת פחות מחצי כפית של אבקת קינמון... הרתיחו אותם יחד עם מים ולאחר ההרתחה הנמיכו את האש ולאחר כעוד 2-5 דק׳ בישול מזגו לכוס התלבשו חם, כנסו מתחת לשמיכה, לשתות ולייזע את הגוף. זה גם טעים, זה גם בריא וזה אליפות במצבי התקררריות.

2. גרגור של מיי מלח לכאבי גרון כאשר הגרון שלנו מתחיל לכאוב זה כבר סימן לכך שחיידקים מזיקים נמצאים שם, ובעזרת גרגור מי מלח למה ניתן להקל משמעותית על כאבי הגרון. אז מה עושים? מרתיחים כוס מים, מצננים אותה ומערבבים בה חצי כפית מלח. לאחר מכן יש לגרגר את המים במשך חצי דקה {לא לשתות}, וכך תוכלו להקל משמעותית על כאב הגרון.

3. שטיפת מיי מלח עובד כמו קסם. השטיפה הזו מסייעת לליחה לצאת בקלות רבה יותר ושומרת על דרכי הנשימה שיהיו פנויים לנשימה קלה יותר. כל שאתם צריכים הם חצי כפית מלח, שתי כוסות מים פושרים וטפטפת. אם אין טפטפת אפשר באמצעות מזרק. ערבבו את המלח במים הפושרים ושאבו את התמיסה בטפטפת. החדירו אותה ישירות לנחיריים. לאחר מכן קנחו בעדינות את האף כדי להוציא את מי המלח יחד עם הליחה שהשתחררה. ניתן לחזור על הפעולה מספר פעמים ביום או בכל פעם שתרגישו שהאף נסתם. 4. מרתח אגסים מצויין לשיעול עם הרבה ליחה, שקשה לכייח ולהוצאה. האגס עוזר ומסייע להוציא ליחה תקועה ואף מפסיק שיעול, הוא פרי שמאד מלחלח ומעשיר בנוזלים וכמובן מאד טעים. אז איך מכינים? שוטפים כ-2 אגסים, חותכים לקוביות ומניחים בסיר. מוסיפים מים, כוס וחצי לכל אגס, ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים עוד כ-10 דקות. להמתין שיתקרר קצת ולשתות. אפשר גם לאכול את האגסים...

חליטות תה עם אכינציאה, אסטרגלוס עלי אכינציאה – לאכינציה יכולת נפלאה ומופלאה הקשורה לחיזוק מערכת החיסון ולזירוז תהלכי החלמה. כאשר נוטלים אכינציאה היא עשויה להפחית את הסיכון לחלות ואף לקצר את זמן ההחלמה. אסטרגלוס – גם הוא מחזק את המערכת החיסונית, יש המיחסים לו כצמח אנטי סרטני ואף מחזק תהליכי עיכול וספיגה וגם מסייע למצבי תשישות ועייפות פיזית ונפשית. מרתיחים מים ושמים בתוך כוס את עשביי האכינציאה והאסטרגלוס, חולטים למספר דקות ושותים.

חשוב להזכיר ולציין שההצעות מהוות כהשלמה לתרופות הניתנות בעת הצורך מהרופא ואינן מהוות כתחליף לבדיקת רופא. רוצים לדעת עוד ואיך לחזק את מערכת החיסון? צרו קשר 0547300811

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page