top of page

סוכרת-איך נמנעים ואיך נטפל בזה

מה היא בכלל סוכרת?

על קצה המזלג זו מחלה כרונית שעשוייה לגרום לנזקים רבים אצל האדם ולגרום לעיוורון, אי ספיקת כליות, מחלות לב ולי דם ועוד.

הרבה לפני שמאובחנים בסוכרת ישנו מצב הקרוי טרום סוכרת, זהו מצב שכיח בו המון אנשים נמצאים ואפילו הרבה פעמים אינם מודעים לכך. מדובר בפרק זמן שבה רמות הסוכר בדם גבוהות, אך לא גבוהות מספיק על מנת לאבחן סוכרת. זהו מצב שבו מוגדר ע״י הרופאים כ"טרום סוכרת".

מרבית האנשים הסובלים ממצב טרום סוכרת יפתחו במהלך חייהם סוכרת מסוג 2 אבל הבשורה הטובה שזהו מצב שניתן למנוע ואם לא למנוע אז להתנהל קצת אחרת באורחות חיים כדי לצמצם עד כמה שניתן את הסיכון לסוכרת. לתזונה יש משמעות רבה בכל הנוגע לצמצום ואף מניעה לסוכרת ועל כך ארחיב:

[if !supportLists]תזונה כמוקד עיקרי וגורם סיכון עיקרי להתפתחות של טרום סוכרת וסוכרת.
פחמימות וסוכרים - העולם המערבי מבחינה תזונתית הינו מזון עשיר בפחמימות בסוכרים, מזון זה נחשב למוביל עיקרי מבחינת גורמי סיכון אל מחלת הסוכרת. כאשר האדם אוכל פחמימות או מזון עשיר בסוכר, הגוף מפרק את הפחמימות למולקולות סוכר ואלה נספגות במחזור הדם, ובאופן מידי נוצרת עליה ברמות הסוכר בדם ובמצב זה הלבלב שתפקידו לייצר אינסולין, מייצר אינסולין בכמות עודפת. האינסולין הוא הורמון שמסייע לסוכר לצאת ממזור הדם ולהיכנס אל התאים בגוף. אצל אדם הסובל ממצב טרום סוכרת, תאי הגוף עמידים ויוצרים תנגודת בפני פעולת האינסולין, כתוצאה מכך רמת הסוכר בדם נשארת גבוהה, ואז הלבלב כפעולת תגמול מייצר עוד אינסולין כדי להוריד יותר את כמות הסוכר בדם למצב נורמלי. זהו מצב שלאורך זמן (במהלך חיי אדם) יוצר התשה, הגוף מתחיל להתעייף בפעולת הפיצוי ורמות הסוכר ימשיכו לעלות עוד ועוד עד להתפתחות המחלה. אז חישבו היטב לפני שאתם ניגשים שוב לאכול ארוחה עתירת פחמימות ואו סוכר. שמרו על תקינות וכמות מאוזנת של פחמימות וסוכר והחליפו אותם במזון שהגוף יכול להפיק ממנו תועלת ופחות נזקים. לפיכך אם נצמצם למינימום את צריכת הפחמימות, הרי שרמת הסוכר בדם תעלה במידה נורמלית לאחר האוכל, והגוף יזדקק לכמות קטנה של אינסולין כדי לשמור על רמת תקינה של סוכר בדם. בנוסף חשוב ומומלץ להקטין את גודל המנה בעיקר אם ישנו מצב של עודף משקל. כמות מופרזת של אוכל הוכחה מחקרית שהיא אכן מעלה את רמות הסוכר והאינסולין בדם. נמצא שכאשר אנשים במצבי טרום סוכרת קיצצו בכמויות הארוחה והתנהלו באורח חיים בריא יותר נמצא שהם הפחיתו בכמעט 45% את הסיכון לסוכרת.
מזון מעובד - מזון מעובד הוא אויב נוסף של הגוף אותו חשוב להוריד, נחשב לגורם סיכון לא רק לסוכרת אלא למחלות לב והשמנת יתר. מה שמוגדר כשומן בטני, הכרס היא זו שנחשבת כטרום סוכרת. שתיית מים מרובה - שתייה בעיקר של מים תמנע מהרצון למשקאות המלאים בסוכר, חומרים משמרים ומחומרים שעשויים לגרום נזק לבריאותנו.
[if !supportLists]גורמי סיכון נוספים עישון – פרט למחלות לב ריאה וכלי דם, נמצא שעישון מגביר את הסיכון לפתח סוכרת. כדאי ומומלץ להפסיק לעשן. אורח חיים יושבני – מרבית העבודות היום מתבצעות אל מול מחשב, אנשים יושבים לאורך היום בשעות העבודה בין 9-12 שעות, מגיעים הביתה ולאחר מכן ממשיכים לרבוץ על הספה עוד כשעתיים שלוש. במהלך העבודה מומלץ לקום כל שעה מהכסא ולהתהלך כמספר דקות. אם אפשר תוותרו על עליה למשרד במעלית , עלו במדרגות. פנו זמן כפעמיים עד שלוש בשבוע לפעילות גופנית. פעילות גופנית מסייעת עד מאד למנוע סוכרת. פעילויות מומלצות הן כמובן אירובי, אימוני כוח ועוד.
חשוב לזכור - שככל שתהיינה חשיפה למצבי טרום סוכרת ולסוכרת הרפואה המערבית תסייע להפחתה של הסוכר בדרך תרופות ולאורך שנים כמות התרופות תתחלפנה ואף יתווספו עוד ועוד. התפיסה הסינית והרפואה הסינית מציעה טיפול סינרגטי , תומך, שבמקרים רבים מטופלים אף ירדו משימוש תרופתי.
הטיפול יעיל ומעודד את הגוף לרמות איזון הסוכר בדם דרך דיקור, צמחי מרפא על פי מרשמים עתיקים, דרך הכוונה לאורח חיים מאוזן ויצירה תזונה מאוזנת.
Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page