top of page

תזונה נכונה

מהו מזון בסיסי? כדי להפיק מהמזון את הבריאות המכסימלית, על המזון להיות בסיסי ככל האפשר. מזון בסיסי נחשב בעיקרו לפירות וירקות חיים. מזון איכותי ומזין נחשב לכזה שמתעכל ועובר את מערכת העיכול יחסית מהר, ואלו הם כפי שציינתי הם הפירות והירקות החיים ברובם, בכלל ניתן לומר שככל שהמזון קרוב יותר למקור שלו, עץ או אדמה איכותו נחשבת לטובה ביותר. מזון המתעכל לאט במערכת העיכול ובמעיים יכול בעצמו ליצור תסיסה ולייצר רעלים בתוך הגוף. באופן כללי חשוב להבין שתמיד תהיה תסיסה, אך כל עוד היא ברמה נמוכה היא תחשב לתקינה, ותסיסת יתר היא זו שפוגעת. כדי להגיע לבריאות אופטימלית מהמזון, הוא צריך להיות ברובו מזון בסיסי. חשוב וכדאי להימנע ממזון חומצי בעיקר מאנשים הסובלים ממחלות כרוניות, להם כדאי להימנע לגמרי. מי הם הפירות החומציים? אלו הם פירות הדר למינהם, קיווי, אננס, שסק, שזיפים. פירות שנחשבים לחומציים לא מומלץ לשלב עם פירות מתוקים, למשל תפוז עם תפוח עץ או קיווי ובננה השילובים הללו יוצרים תסיסה. אדם האוכל פירות חומציים צריך להמתין כשעתיים עד שלוש ורק אז לאכול פירות מתוקים. העירבוב הזה של פרי מתוק ופרי חמוץ יוצר תסיסה כך שהגוף אינו יכול לקבל את הערכים הטובים מאותו מזון שהוא אכל, ובעצם מערכת העיכול מתמודדת בשלב הזה עם התסיסה עצמה. בירקות, את החבריה החומצית נמצא למשל בעגבניות או בפלפל ירוק וכו׳.

אז מהי תסיסה וכיצד היא נגרמת?

תסיסה הוא כל חומר אורגני שנכנס לגוף ואחרי שהוא מתפרק ליסודות, אז היסודות השליליים שבו גדולים יותר מאשר החיוביים ואותם יסודות שליליים יוצרים נזק לרקמות הגוף וחיידקי הגוף משלימים את זה. למשל אדם שאוכל חמין או כל תבשיל אחר, ומיד אחר כך אוכל ענבים, הענבים עצמם יזיקו הרבה יותר מהבשר עצמו. על פי תורת הרמב״מ יש להפריד בין המזונות הללו וברגע שאנחנו לא מפרידים נוצר לנו תסיסה בין המזון לבין החיידיקים כשברקע למערכת העיכול קשה לבצע את משימת העיכול והיא עושה את עבודתה באיטיות רבה, זה הופך את המזון המתעכל לאלכוהולי ואנו נראה המון אנשים שיגידו שהם סובלים למשל מבטן נפוחה. אגב, אנשים שכבר יש להם חומציות יתר בגוף ממש ירגישו את זה, למשל אדם עם צרבת או עם דלקות במפרקים, אם יוסיף לאכול מזון שהוא חומצי זה עשוי להחריף את מה שקורה בגוף באותו זמן נתון. מלח בהקשר של תסיסה מלח זו מולקולה הבנויה משני אטומים, נתרן וכלור ושניהם נחוצים לגוף, אך הם אינם מתפרקים ועד שהם יוצאים מן הגוף לוקח להם זמן, במצב של יתר, המלח פוגע בכלי דם, פוגע במעיים ומחליש את הכליות. המון אנשים מאד אוהבים את הטעם המלוח מאחר והוא מגרה את בלוטות הטעם בלשון, חברות המזון זיהו את זה ולכן מייצרים בלי סוף מוצרים מלוחים כמו חטיפים וכו׳. חשוב לדעת שבעודף של מלחים, גם זה יכול לגרום לכל מאכל לתסיסה. ומה עם הסוכר? גם הוא גורם לתסיסה?

גם הסוכר יכול לגרום לתסיסה! וגם הוא ממש מתפקד כמו אלכוהול, אם למשל נשים סוכר בתוך מיץ של ענבים טבעי זה יגרום לתסיסה חזקה, מכאן ניתן לומר שכל סוכר שאנו מכניסים לגופינו הופך להיות חומצי, לכן סוכר לבן, מלח, קמחים לבנים, שוקולד, אלכוהול, קפה ואפילו תה נחשבים למזיקים לגוף. הם יוצרים חומציות שמצטברים בגוף והופכים לרעלים, והרעלים הללו פוגעים בגוף ויוצרים לאורך זמן מחלות ודלקות. מאמר רחב על הסוכר הלבן ונזקיו תוכלו לקרא כאן

סיבים תזונתיים הסיבים התזונתיים סופחים נוזלים והם מגבשים את הצואה ועל ידי כך הופכים את הצואה ליותר טובה וגורמים להסדרת היציאות המקטינות סיכון להיווצרות טחורים ואף לסרטן המעי הגס. לסיבים התזונתיים יש ויטמינים ומינרלים שלא ניתן להשיג בסוגי מזון אחרים. לסיבים התזונתיים יש השפעה על רמת הכולסטרול, רמות השומנים בדם ומשק הסוכר, יש להם תכונות נוגדות דלקת, הם מהווים אמצעי לשמירה או הפחתת משקל (מגדילים ומאריכים תחושת שובע).

מיץ עשב חיטה במה יכול לסייע?

עשב חיטה נוצר מהנבטה של זרעי חיטה והצמחתה לגובה של 10–15 ס"מ. את העשב טוחנים במטחנה שהיא בעצם מעין מסחטה ייחודית לסחיטת עשב חיטה המפרישה את מיצי העשב והמיצוי שלו ניתן לשימוש בדרכים רבות ומועילות, אך בעיקר בשתייה. הנבט מכיל כלורופיל ברמות גבוהות, המקנה לו את צבעו הירוק. כמו כן, עשב החיטה מכיל ויטמינים רבים, מינרלים, סיבים, נוגדי חמצון וחלבונים. מיץ עשב החיטה יודע ליצור ניקוי רעלים בצורה מאד חזקה.

עכשיו הלימון, הוא באמת מוסיף המון?

הלימון הוא אמנם חמוץ אבל הוא בסיסי, מים עם לימון מכילים כמות מכובדת של ויטמין C ומגוון של נוגדי חימצון ומומלץ לשתות אותו בבוקר עם מים בטמפרטורת חדר שמסייעים מאד ליציאות טובות יותר, הלימון משפר את זרימת הדם ועוזר לפעילות מעיים טובה יותר. כאשר שותים מים חמימים עם לימון זה יותר לניקוי של הכבד והכליות, הלימון מפריש רעלים מהגוף בעיקר באמצעות השתן, הצואה והזיעה. בפירות הביסיסיים נמצא: אבטיח, אגס, אפרסק, אפרסמון, בננה, גויבה, מלון, ענבים מתוקים ועוד. בחומציים: פרי בוסר, שזיפים עגולים, פירות הדר למינהם (חוץ מלימון). ירקות בסיסיים: חסה, סלרי, מלפפון, פטרוזיליה, שמיר, גזר, קישוא, דלעת, אפונה, שעועית ירוקה, כרוב, כרובית, ברוקולי, פלפל אדום, סלק. אספרגוס , כרוב ניצנים, כרוב ירוק, כרוב ירוק. ירקות חומציים: תרד, חזרת, אספרגוס, ארטישוק, פלפל ירוק, מנגולד, פטריות, ירקות מוחמצים או כבושים.

חלבונים (בסיסי): שקדים, מקדמיה, ברזיל, פיסטוק, שומשום, שעועית לימה. חלבונים הנחשבים לחומצי: אגוזים, בוטנים, גריעינים, בשר, עוף, דג, ביצים, גבינות.

בטטה, תפו"א, תירס, קמח תירס, דגנים מונבטים ממשפחת העמילנים ונחשבים למזון בסיסי. הקמח, האורז הלבן, סוכר - יותר יחשבו לחומצי.

רוצים לדעת עוד ולהתייעץ צרו קשר. לבריאות

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page