top of page

הבלוג של דודי יובל סולימני -

מהי רפואה סינית קהילתית?

במשך אלפי שנים הרפואה הסינית היתה רפואת איכרים עממית שטיפלה באין ספור מטופלים ללא קשר למצבם ומעמדם הכלכלי. אנשים ישבו באותו חדר וקיבלו טיפול בדיקור. רופא הכפר שירת את קהילתו, ולא נותר אדם אחד שנזקק לטיפול רפואי ולא קיבל.

עם התפתחות המודרניזציה והגעת הרפואה הסינית למערב ובכלל ב- 20 שנה האחרונות, הפכה רפואה זו להיות נחלתם של בעלי אמצעים ויכולת בלבד והרפואה העממית הפשוטה הפכה להיות בלתי נגישה לאנשים רבים רק מפני שנכנסו בה סממנים של מעמד גבוה.

כיום אנו רגילים לראות טיפולים ברפואה הסינית כטיפול פרטי, בו המטפל יושב מול המטופל ובדרך זו נוצר אפקט טיפולי אינדיבידואלי עבור כל מטופל. זה האופן בו מתבצע טיפול רגיל סטנדרטי בעולם המערבי בכלל ובישראל במרבית הקליניקות בפרט.

גם בסין של היום הרפואה הסינית אינה משתייכת לאוכלוסייה ספציפית כפי שנהוג לראותה בעולם המערבי כמשתייכת לבעלי יכולת בלבד. בסין הרפואה הסינית מאד נגישה ומאפשרת לכלל האנשים ולאוכלוסיות השונות ליהנות מרפואה עתיקה, מסורתית ובעלת עוצמה אדירה לריפוי.

אז מה ההבדל בעצם בין טיפול פרטי לבין טיפול קהילתי?

כמטפל אני נפגש אין ספור בשאלה, כמה טיפולים ידרש עד שנראה תוצאות? לשאלה זו אין תשובה חד משמעית, היא נובעת מכמה אופנים, ראשית זה תלויי ביכולת גופו של המטופל לתקן את עצמו על כל מרכיביו הפיזים, ביולוגים ונפשיים, צריך להבין את מצבו הבריאותי בעבר ועד היום ועד כמה הגוף צריך עזרה בכדי לתקן את עצמו. חשוב להבין שאין קסמים ברפואה הסינית, על אף שבקליניקה אני רואה על בסיס יומיומי את הנפלאות שהדיקור הסיני גורם לאנשים. ישנם בעיות שחלפו כלא היו בטיפולים בודדים, לעומת זאת על אותו מקרה אפשר לעבור תהליך שלם. אני מציין עובדה זו כי ישנם אנשים המגיעים לטיפול עם בעיות ומחלות כרוניות הדורשות תהליך מורכב וארוך אל מול הציפייה של המטופל, שבטיפול או שניים החיים ישובו למסלולם כאילו כלום לא קרה. ישנם בעיות שבהן על מנת לראות תוצאות טובות וריפוי נדרשים להגיע אלי יותר מפעם בשבוע ומאותה סיבה ישנם אנשים המתקשים לשלם מחיר מלא של למעלה ממאתיים שקלים לטיפול.

זו אחת הסיבות שאני בחרתי להנגיש את הרפואה הסינית לכלל הציבור, אני מאמין שכמטפל עלי לתת למטופל את השקט הנפשי לריפוי לא רק באספקט הטיפולי במפגש ביננו אלא גם שקט נפשי ביכולת והנוחות לעמוד מבחינה כלכלית במפגשים אלו.

אז כיצד מתבצע טיפול ברפואה סינית קהילתית?

התשאול והאבחנה נעשית בחדר נפרד בוא המטופל עובר תשאול מקיף הנותן אינפורמציה לגבי הבעיה איתה הוא הגיע ומשם אנו נכנסים למרחב כללי ומשותף בו נמצאים ארבעה מטופלים בפינות החדר ועל מיטת כורסה, המטפל עובר שם את המחטים ועובר למטופל הבא

אין שום מניעה שבזמן שמטופל שעבר אבחון אישי וכבר במצב של מנוחה עם המחטים, המטפל יכול לגשת למטופל אחר באותו החדר ולשים לו את המחטים שלו. בצורה זו יושבים בחדר גדול כ-4 מטופלים בכל שעה נתונה, כל אחד בכורסא שלו.

כאשר יש מספר מטופלים פחות או יותר באותו זמן בחדר, זה מאפשר להפחית את מחיר הטיפול.

מהרו להזמין תור ולהצטרף למטופלים ברפואה הסינית הקהילתית - טיפול במחיר שפוי... לפרטים: 0574300811

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page